A3.3 Campanii de comunicare

“O națiune care-și distruge solurile, se distruge pe sine. Pădurile sunt plămânii terenurilor noastre, care curăță aerul și dă forță oamenilor”

ECOality Border ECOality Border
A3.3 Campanii de comunicare

A3.3 Campanii de comunicare conduse de tineri și adoptate de autoritățile locale partenere pentru creșterea gradului de conștientizare și diseminarea acestora

În anii 2 și 3 de implementare a proiectului Ecoality, pe perioada derulării activităților specifice A2.1. - Laboratoarele Eco-polis, tinerii ”lideri” și tinerii din grupuri și asociații de voluntari (aprox. 1 din fiecare școală și asociație pentru cele 10 țări implicate) vor avea ocazia să participe la trei 3 sesiuni online cu durata a câte o oră (pentru un total de 6 sesiuni în timpul proiectului) pentru a declanșa o gândire critică având ca rezultat co-crearea și implementarea campaniilor de conștientizare în spațiul UE.

Cele 6 sesiuni se vor bucura de sprijinul unor activități preparatorii realizate de experții în mobilizare ai partenerilor și conduse de aceștia. Ulterior, rezultatele sesiunilor vor face conținutul principal al unui brief de campanie.

Sub coordonarea ONG-urilor partenere și cu spijinul Autorităților Locale (AL), campaniile de comunicare vor fi lansate în anul 2 de implementare a proiectului Ecoality urmând ca în anul 3 de implementare acestea să fie revizuite și relansate. În concret, în funcție de ceea ce s-a realizat în anul 2 campania, fie va fi reîmprospătată și relansată pe același subiect ca în anul 2, fie va fi relansată pe o altă problemă selectată de tinerii „lideri”.

De asemenea, în anii 2 și 3 de campanie vor fi lansate proceduri de achiziție publică de servicii de consultanță pe criterii competitive pentru a selecta agenția de comunicare care se va ocupa de dezvoltarea unui concept de comunicare al campaniei.

Conceptul centralizat de comunicare al campaniei joacă un rol crucial pentru transmiterea unui mesaj unitar și pentru reunirea tuturor eforturilor (care diferă de la o țară la alta) într-o mișcare comună, unică, cu mare potențial la nivelul UE. În concret, accentul trebuie să cadă pe proiectarea unui cadru unic de campanie care să implice tinerii și să fie suficient de flexibil pentru a permite adaptarea la contextul fiecărei țări.

Prin caietul de sarcini, agenției de comunicare i se va cere să prezinte mai multe (2-3) variante de dezvoltare a conceptului de comunicare, variante care ulterior vor fi dezbătute și testate cu un focus grup alcătuit de tinerii “lideri” care au dat startul activității, pentru a se asigura că conceptul ales este compatibil cu ideile lor și se află în concordanță cu obiectivele campaniei de conștientizare.

Campaniile de comunicare conduse de tineri joacă rolul de cadru general care conectează și valorifică acțiunile derulate în cadrul A3.1 - Taberele de acțiune comunitară locală/regională. În mod complementar, campaniile de comunicare oferă o definiție unitară a problemelor acțiunii, deschisă oricărei adaptări necesare contextului fiecărei țări, având ca rezultat cooptarea, în cel mai eficient mod, a unui public cât mai larg.

În fiecare an de implementare a proiectului Ecoality, tinerii “lideri” și tinerii voluntari vor fi sprijiniți pentru:

  1. concentrarea atenției asupra problemelor care trebuie abordate precum și identificarea oricăror schimbări necesare;
  2. dezvoltarea unei analize a puterii pentru a identifica aliații și comunitățile țintă la nivel local/național/ UE astfel încât să se producă schimbările necesare
  3. identificarea condițiilor principale pentru producerea schimbărilor identificate

Scopul final al acestui demers este acela de a ajunge la un acord asupra unei teorii de campanie a schimbării și de a dezvolta o platformă valoroasă de „advocacy” între țări (ca proces de schimbare socială care afectează atitudinile, relațiile sociale și raporturile de putere). Platforma de „advocacy” se dorește a fi una clară și raționalizată, dar suficient de flexibilă pentru a fi adaptată fiecărei țări partenere.

Campaniile vor fi lansate în fiecare țară în perioada primăverii/verii europene și se vor desfășura până la iarnă atât în anul 2, cât și în anul 3, conform planurilor de campanie (cronologia și materiale cheie) elaborate de experții în mobilizare prin consultare cu studenții, tinerii „lideri” și și tinerii din grupuri și asociații de voluntari implicați în proiect prin activitățile specifice A2.1. - Laboratoarele Eco-polis. În fiecare an, campaniile vor atinge curba ascendentă la stadiul „10 zile de acțiune pentru 10 țări”, în anii 2 și 3 de implementare, în timpul Conferințelor ONU nr. 29 și nr. 30 privind schimbările climatice (https://unfccc.int). Cele „10 zile de acțiune pentru 10 țări” vor fi susținute de activități media și social-media care vor asigura vizibilitatea efortului tinerilor, dar și a tematicii campaniei.

Pe parcursul celor 10 zile de acțiune, în fiecare an, tinerii, organizațiile, școlile și AL-urile partenere vor organiza, la rândul lor, două activități de mobilizare în țara lor (de ex. dezbateri, flashmob-uri, ateliere, mici evenimente de mobilizare etc.) pentru promovarea publică a temei și rezultatelor campaniei, precum și angajamentele concrete ale factorilor de decizie țintă.

Planul de acțiune al campaniei va integra evenimentele, inițiativele, și produsele dezvoltate în timpul verii, atât în A2.1 - Laboratoarele Ecopolis, cât și pe parcursul A3.1 - taberele de acțiune comunitară și A3.2 – Sprijin financiar pentru inițiativele conduse de tineri. În acest context, Planul de acțiune al campaniei urmează a fi făcut public, comunicat și relansat – de chiar tinerii înșiși, precum și de către AL și ONG-urile partenere – ca parte a campaniei în fiecare țară și în întreg spațiul UE.

În cadrul campaniilor vor fi produse materiale și instrumente de promovare online: meme-uri (imagine și text), scurte videoclipuri, widget-uri (interfețe grafice cu utilizatorul) etc, astfel cum au fost concepute în mod unitar de către agenția de comunicare, împreună cu tinerii din fiecare țară și cu sprijinul experților în mobilizare. În fiecare țară vor fi organizate întâlniri de campanie pentru a promova vocea tinerilor față de obiectivele campaniei și/sau față de persoanele influente care au capacitatea de a susține cauza.

Responsabilități și roluri specifice partenerilor din cadrul acțiunilor A3.3. - Campanii de comunicare conduse de tineri și adoptate de autoritățile locale partenere

Oxfam Italia va fi responsabilă de coordonarea secțiunii de “codesign” și de selectarea agenției de comunicare care va dezvolta conceptul campaniei.

ONG-urile partenere vor coordona tinerii „lideri” și vor adapta campania de comunicare de nivel european la contextul lor național.

Toți partenerii vor fi responsabili cu lansarea și promovarea campaniile naționale și evenimentele locale, consilierul de gen al Asociației Sudwind (AU) va garanta pentru abordarea integrată de gen și metodologia campaniei de comunicare pentru creșterea gradului de conștientizare și sensibilizare.

Rezultate așteptate în cadrul Campaniei:

  1. acțiunile campaniilor se vor afla în percepția a 2.000.000 de persoane (1.0000.000 în cele 10 țări) offline, online, media și evenimente outdoor
  2. 2 variante de concept de comunicare
  3. produse informative și de promovare (videoclipuri și/sau widget-uri de campanie, plan de comunicații de campanie tradus și adaptat la nivel național în fiecare dintre cele 10 țări
  4. 20 de campanii de comunicare;

Acest site a fost creat și întreținut cu asistența financiară a Uniunii Europene în vederea îndeplinirii măsurilor de comunicare și vizibilitate în cadrul Proiectului ECOality: Tineret și Autorități Locale împreună pentru justiția de gen și climatică. Conținutul său este responsabilitatea exclusivă a Municipiului București și nu poate fi considerat în niciun caz ca reflectând poziția Uniunii Europene.
Numărul proiectului: NDICI CHALLENGE/2023/451-832 - Politica de confidențialitate
Copyright © 2024 - ECOality: Tineret și Autorități Locale împreună pentru justiția de gen și climatică