Pentru a spori coeziunea între școli și comunitățile locale și pentru a promova vocea tinerilor și preocupările lor referitoare la provocările globale,
în proiectul Ecoality, grupurile țintă sunt și actorii principali ai proiectului, deoarece acțiunea se concentrează într-adevăr pe stabilirea și
promovarea unei triple alianțe între
- Studenți - Profesori
- Grupuri și organizații de tineri și voluntari
- Autorități Locale (AL)
Alianța Profesori - Studenți joacă un rol foarte important în arhitectura activităților specifice proiectului Ecoality.
Aproximativ 50.000 de tineri, inclusiv studenți (cu vârste între 15-18 ani) aflați în sistemul educației formale din cel
puțin 95 de școli și tineri (cu vârste între15 și 29 de ani) din medii de educație non-formală, cum ar fi grupuri de voluntari și asociații de
tineret (cel puțin 75 de asociații) din cele 10 țări UE partenere reprezintă grupurile țintă și totodată, beneficiarii finali Ecoality.
Activitățile din cadrul cadrul de implementare EO2 și EO3 vor consolida nu numai cunoștințele, ci și angajamentul actual al studenților și
tinerilor în acțiuni concrete de promovare a cetățeniei globale și active, stimulând consolidarea propriilor capacități de cetățeni responsabili
și activi, precum și importanța învățării prin acțiuni colective de tip “peer to peer”.
În întreaga Europă, accesul la programele de mediu depinde în mod frecvent de zona geografică, oportunitățile fiind condiționate de mediile
socio-culturale diferite de la o țară la alta. Aceasta este și rațiunea pentru care Ecoality a identificat nevoia de dezvoltare a programelor
cu toți studenții, astfel încât aceștia să-și dezvolte abilitățile necesare pentru o înțelegerea critică a problemelor complexe și în schimbare
privind intersecționalitatea și legăturile dintre gen și justiția climatică.
În contextul mai sus descris, în cadrul Ecoality, unele ONG și partenerii lor - AL - vor depune un efort conștient pentru proiectarea acelor
activități care urmează a fi implementate în anumite tipuri de școli care, în mod normal, nu dețin capacitatea de accesare a programelor
centrate pe Educație pentru Cetățenie Globală (ECG).
Spre exemplu, în Franța, Ecoality va implica profesori și elevi de la Liceele Agricole și de la Casele de Familie din mediul Rural
(Maison Familial Rurales - MFR), acele instituții de învățământ integrate unei rețele naționale de unități situate în zonele rurale.
Cu statut asociativ, rețeaua MFR își propune formarea și educarea tinerilor și adulților, precum și integrarea socială și profesională
a acestora în mediul rural (www.mfr.fr).
Totodată, Ecoality va implica profesori și elevi de la licee aflate în zonele rurale frecventate în mare parte de băieți, unde problemele
durabilității mediului sunt deja integrate iar programele pot oferi o bună percepție asupra privind intersecționalității și relațiilor dintre
gen și justiția climatică. Un rol deosebit de important în creșterea înțelegerii de către elevi și studenți a tematicii Proiectului ECOality revine
activităților de formare a cadrelor didactice în cadrul atelierelor de lucru împreună cu tinerii din asociații de voluntari,
așa cum stabilește cadrul de implementare EO1, folosind metodologii de educație non-formală.
Complementar, la nivel european – 2.700 de profesori și personal de conducere din sistemul școlar public formal, precum și 100 de oficiali
ai autorităților locale și a organismelor educaționale și factori de decizie din din cele 10 țări UE partenere reprezinta alte grupuri
țintă și beneficiari finali ai Proiectului ECOality.
În cadrul prelegerilor școlare, din ce în ce mai mulți profesori din cele 10 țări partenere vor adopta ECG din perspectiva drepturilor
omului, folosind abordări critice, materiale de predare și metodologii specifice. În ceea ce privește justiția de gen, în cadrul procesului
de predare și învățare profesorii vor pune accentul pe controversele legate de conceptele de „gen”, „discriminare” și „diversitate” având
ca scop declarat conștientizarea generală a intersecționalității și a legăturilor dintre gen și justiția climatică. În cadrul EO1 acțiunea
va extinde sfera competențelor profesionale ale profesorilor și va oferi acestora noi instrumente de predare, materiale didactice și suport științific.
În cadrul procesului de predare și învățare profesorii vor pune accentul pe controversele legate de conceptele de „gen”, „discriminare” și
„diversitate” având ca scop declarat conștientizarea generală a intersecționalității și a legăturilor dintre gen și justiția climatică.
În cadrul de implementare EO1 acțiunea va extinde sfera competențelor profesionale ale profesorilor și va oferi acestora noi instrumente
de predare, materiale didactice și suport științific în ceea ce privește justiția de gen.
Profesorii vor deveni multiplicatori puternici și vor identifica cele mai bune moduri de familiarizare a elevilor cu problemele globale.
Abordările și instrumentele pedagogice utilizate și produse în Ecoality pot oferi profesorilor materiale testate care încurajează
învățarea și predarea implicate, precum și oportunități pentru dezvoltarea unei culturi inter-curriculare.
Prin intermediul Ecoality, diada Studenți - Profesori, grupuri țintă și totodată, beneficiarii finali vor avea mai multe oportunități de
a-și consolida înțelegerea critică a interconexiunii dintre gen și justiția climatică și de a aborda anxietatea ecologică în termeni de
„pedagogie a speranței” în conformitate cu noua Declarație GENE (Global Education Network Europe) - Rețeaua Europeană a ministerelor și
agențiilor cu responsabilitate națională pentru elaborarea politicilor, finanțarea și sprijinul în domeniul educației globale (gene.eu).
De asemenea, Ecoality va oferi benefiarilor Studenți - Profesori oportunități de învățare, formare, schimb și acțiune pentru consolidarea
competențele și abilităților de a se implica, de a deveni activi, de a formula cereri bine motivate și coroborate cu cu activități concrete,
precum, tabere de lucru și inițiative locale finanțate prin mecanisme de subgrant.
Ecoality are misiunea de a crește gradul de conștientizare a Studenților și Profesorilor cu privire la intersecționalitatea dintre crizele
ecologice și justiția de gen. Ei vor înțelege, de asemenea, că reducerea impactului schimbărilor climatice este una crucială pentru generațiile
viitoare, și totodată esențială pentru populațiile dezavantajate actuale asupra cărora schimbările climatice au cel mai mare impact.