A2.2. Spații de învățare “de la egal la egal” pentru tinerii studenți și tinerii din grupurile și asociațiile
de voluntari pentru a aduce un plus de valoare comunităților care sprijină justiția de gen și climatică
Spațiile de învățare “de la egal la egal” în cadrul Ecoality vor reuni studenți și tineri din medii de educație
non-formală ce urmează a fi sprijiniți de profesori, educatori și tineri din grupuri și asociații de voluntari.
Acțiunile specifice A2.2. reprezintă inițiative centrate pe tineri organizate și desfășurate de către tinerii
“lideri” din școli și de către tineri din grupuri și asociații de voluntari pentru a consolida noțiunea de
agenție de tineret, respectiv, dorința și capacitatea tinerilor de a lua decizii și de a conduce schimbarea – în
propriile vieți, în comunitățile lor și în sferele lor mai largi de influență.
Așa cum o arată și denumirea, spațiile de învățare “de la egal la egal” vor promova dialogul egal între
participanți cu privire la interdependența și intersecționalitatea crizelor globale și despre rolul
activismului de tineret și cetățeniei active.
Prin intermediul spațiilor de învățare “de la egal la egal”, tinerii “lideri” și tinerii din grupurile și
asociațiile de voluntari care au activat în cadrul laboratoarelor Eco-polis Labs vor organiza un spațiu de
învățare “de la egal la egal” atât în școala lor, cât și la nivel de grup (de exemplu, o adunare școlară, o
zi a curriculumului „altfel”, o săptămână de conștientizare pe teme legate de interdependența și intersecționalitatea crizei climatice).
În concret, scopul acestor spații de învățare “de la egal la egal” este de implicare a participanților în discuții
importante despre activismul tinerilor, cooperarea cu autoritățile locale și responsabilitățile comune în vederea
întreprinderii unor acțiuni colective care sprijină justiția de gen și climatică.
La nivel de școală spațiile de învățare “de la egal la egal” vor fi facilitate de către profesori, în timp
ce la nivelul organizațiilor de voluntari vor fi facilitate de către tinerii din grupuri și asociații de voluntari.
Este foarte important de precizat faptul că activitățile A 2.2. urmează a se conecta la Activitatea A2.3 -
Tabere de lucru internaționale și Activitatea A3.1 - Tabere de acțiune comunitară deoarece participanții la
tabere vor fi selectați dintre tinerii “lideri” și tinerii din grupurile de voluntari care au activat în
spațiile de învățare “de la egal la egal”.
Responsabilitățile partenerilor în cadrul acțiunii A2.2. - Spații de învățare “de la egal la egal”
Acțiunile A2.2. - spații de învățare “de la egal la egal” - vor fi derulate de către tinerii “lideri”
sprijiniți de profesorii din școli și de tinerii din grupurile și asociațiile de voluntari.
În mod complementar, Autoritățile Locale și ONG-urile partenere vor facilita coordonarea generală a Acțiunilor A2.2.
Rezultate așteptate:
- 2 spații de învățare “de la egal la egal” pentru fiecare școală din fiecare țară implicată în proiectul Ecoality;
- 2 spații de învățare “de la egal la egal” pentru fiecare grup și asociație de tineri și voluntari implicați în proiectul Ecoality din fiecare țară