A2.2 Spații de învățare “de la egal la egal”

“Creșterile temperaturilor și efectele schimbărilor climatice sunt resimțite de fiecare dintre noi, pe propria piele – și, uneori, și de propriul buzunar – chiar dacă „inamicul” este invizibil și, de cele mai multe ori, riscă să fie trecut cu vederea.”

ECOality Border ECOality Border
A2.2 Spații de învățare “de la egal la egal”

A2.2. Spații de învățare “de la egal la egal” pentru tinerii studenți și tinerii din grupurile și asociațiile de voluntari pentru a aduce un plus de valoare comunităților care sprijină justiția de gen și climatică

Spațiile de învățare “de la egal la egal” în cadrul Ecoality vor reuni studenți și tineri din medii de educație non-formală ce urmează a fi sprijiniți de profesori, educatori și tineri din grupuri și asociații de voluntari.

Acțiunile specifice A2.2. reprezintă inițiative centrate pe tineri organizate și desfășurate de către tinerii “lideri” din școli și de către tineri din grupuri și asociații de voluntari pentru a consolida noțiunea de agenție de tineret, respectiv, dorința și capacitatea tinerilor de a lua decizii și de a conduce schimbarea – în propriile vieți, în comunitățile lor și în sferele lor mai largi de influență.

Așa cum o arată și denumirea, spațiile de învățare “de la egal la egal” vor promova dialogul egal între participanți cu privire la interdependența și intersecționalitatea crizelor globale și despre rolul activismului de tineret și cetățeniei active.

Prin intermediul spațiilor de învățare “de la egal la egal”, tinerii “lideri” și tinerii din grupurile și asociațiile de voluntari care au activat în cadrul laboratoarelor Eco-polis Labs vor organiza un spațiu de învățare “de la egal la egal” atât în școala lor, cât și la nivel de grup (de exemplu, o adunare școlară, o zi a curriculumului „altfel”, o săptămână de conștientizare pe teme legate de interdependența și intersecționalitatea crizei climatice).

În concret, scopul acestor spații de învățare “de la egal la egal” este de implicare a participanților în discuții importante despre activismul tinerilor, cooperarea cu autoritățile locale și responsabilitățile comune în vederea întreprinderii unor acțiuni colective care sprijină justiția de gen și climatică.

La nivel de școală spațiile de învățare “de la egal la egal” vor fi facilitate de către profesori, în timp ce la nivelul organizațiilor de voluntari vor fi facilitate de către tinerii din grupuri și asociații de voluntari.

Este foarte important de precizat faptul că activitățile A 2.2. urmează a se conecta la Activitatea A2.3 - Tabere de lucru internaționale și Activitatea A3.1 - Tabere de acțiune comunitară deoarece participanții la tabere vor fi selectați dintre tinerii “lideri” și tinerii din grupurile de voluntari care au activat în spațiile de învățare “de la egal la egal”.

Responsabilitățile partenerilor în cadrul acțiunii A2.2. - Spații de învățare “de la egal la egal”

Acțiunile A2.2. - spații de învățare “de la egal la egal” - vor fi derulate de către tinerii “lideri” sprijiniți de profesorii din școli și de tinerii din grupurile și asociațiile de voluntari.

În mod complementar, Autoritățile Locale și ONG-urile partenere vor facilita coordonarea generală a Acțiunilor A2.2.

Rezultate așteptate:

  • 2 spații de învățare “de la egal la egal” pentru fiecare școală din fiecare țară implicată în proiectul Ecoality;
  • 2 spații de învățare “de la egal la egal” pentru fiecare grup și asociație de tineri și voluntari implicați în proiectul Ecoality din fiecare țară

Acest site a fost creat și întreținut cu asistența financiară a Uniunii Europene în vederea îndeplinirii măsurilor de comunicare și vizibilitate în cadrul Proiectului ECOality: Tineret și Autorități Locale împreună pentru justiția de gen și climatică. Conținutul său este responsabilitatea exclusivă a Municipiului București și nu poate fi considerat în niciun caz ca reflectând poziția Uniunii Europene.
Numărul proiectului: NDICI CHALLENGE/2023/451-832 - Politica de confidențialitate
Copyright © 2024 - ECOality: Tineret și Autorități Locale împreună pentru justiția de gen și climatică